top of page

Bila school: Anak kerap dapat cirit-birit, ada rupanya vaksin ni..




Adakah anda ingin melindungi anak anda daripada rotavirus, virus yang biasa dan sangat mudah merebak yang menyebabkan cirit-birit, muntah dan dehidrasi yang teruk? Tidak perlu mencari jauh-jauh kerana vaksin rotavirus adalah jawapannya!


Vaksin rotavirus adalah cara yang selamat dan berkesan untuk mencegah virus ini. Ia disyorkan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) dan Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit (CDC) untuk semua bayi sebagai sebahagian daripada imunisasi kanak-kanak.


Vaksin telah terbukti lebih daripada 90% berkesan dalam mencegah penyakit rotavirus yang teruk dan sehingga 74% berkesan dalam mencegah semua jenis rotavirus.


Dengan memberi anak anda vaksin rotavirus, anda dapat membantu melindungi mereka daripada komplikasi yang berbahaya akibat virus ini, seperti dehidrasi, ketidakseimbangan elektrolit, dan hospitalisasi. Selain itu, dengan memberikan vaksin kepada anak anda, anda juga membantu mencegah penyebaran rotavirus kepada orang lain di komuniti.


Jangan ambil risiko apabila berkaitan dengan kesihatan anak anda. Bincangkan dengan doktor kanak-kanak anda hari ini mengenai vaksin rotavirus. Dengan vaksin rotavirus, anda dapat membantu menjaga kesihatan dan melindungi anak anda.




73 lihatan0 komen

Comments


bottom of page